ha csak zenélni szeretnél...

Forgács Promotion

Forgács Promotion

Mit szeretnél? A válasz - szerintem - az, hogy zenélni. #3

2020. október 02. - ForgácsPR

Az előző részben ott hagytuk abba, hogy milyen a két véglet a zenekari megkeresések terén, amit a Fémforgács főszerkesztőjeként tapasztaltam. 

ff_logo.jpg

Amit érdemes észben tartani, hogy - ahogyan az álláspályázatoknál is, úgy a webzine-ekhez, a médiumokhoz (azt hiszem a hagyományos és webrádiókat is ide sorolhatjuk) érkező jelentkezések, zenekari hírek, mailek terén ugyanúgy dömping van -, tehát nem kell nagy zseninek lenni ahhoz, hogy hogy összerakd, egy-egy hírlevélre limitált idő jut. (Főleg, ha azt vesszük, hogy ritkaság, hogy ezt valaki főállásban csinálja.) Nem mondom, hogy a HR-esek kb. 8 másodperce itt is irányadó, de én például a Fémforgács levelezésének kezelése közben az évek során megtanultam gyorsan végigfutni a levelezést. Vannak kulcsfontosságú szavak, adatok, amik segítik, hogy egy zenekar nagyobb figyelmet kapjon. És ezt igenis tessék magatokra venni!

A lényeg tehát az, hogy ha egy bemutatkozó levelet küldtök (tehát vélhetően nem vagytok még annyira ismertek, hogy egyből egyértelműen beugorjon a zenekari bio- és diszkográfia, illetve napi kapcsolatban sem vagytok a médiumokkal), abban legyen azért néhány szó a zenekarról, ami felfrissíti a memóriánkat. Ezután jöhet a közölnivalótok az aktuális műről (klip, dal, lemez, koncert). Természetesen legyen mellette egy lehetőleg minél frissebb és aktuális fotó (zenekar, borító, flyer), valamint jól jön egy mellékelt zenekari biográfia, elérhetőség (mail cím a minimum), linkek (facebook, insta, YouTube, Bandcamp, stb). 

Véleményem szerint ez A MINIMUM. 

Te a zenédet akarod eljuttatni a közönséghez, ehhez segítséget (egészen pontosan a szerkesztők idejét!) kérsz. Csináld jól és nagyobb eséllyel kerülsz a hírek közé! (Persze ez sem garancia a teljes sikerre, hisz mindenki a figyelmünket akarja megszerezni, ez nyilván lehetetlen.) 

Amit én szeretek, az a jól összeállított infolap. Ez hasonlít kicsit a szakmai önéletrajzra, a lényeg, hogy felkeltse a figyelemet és áttekinthető legyen.

Tehát a cél egy PROFI HÍRLEVÉL legyen, és a webzinek szívesebben jelentetik meg híreiteket.

Ahogy írtam, az idő itt fontos tényező (több szempontból is), de most arra szeretnék bővebben kitérni, hogy a híred eljuttatásától a megjelenésig miért van jelentősége.

Miért?

Leginkább azért, mert ahogy korábban már utaltam rá, szinte mindenki hobbiból csinálja ezt. Ha tehát nem kell szerkeszteni, ha kész jól szerkesztett hírt kapunk, azt gyorsabb kezelni, nem kell IDŐT fordítani arra, hogy megszerkesszük, kiegészítsük (bio, fotó, stb.) a legrosszabb esetben átfogalmazzuk a beküldött hírt. Így tehát jóval esélyesebb, hogy megjelenik és eljut a potenciális közönséghez.

low-light-photography-of-computer-gaming-rig-set-1038916.jpg

Photo by FOX from Pexels

Miért fontos ezen kívül még, hogy egy jó hírlevéllel keresd meg a médiumokat? 
Aki ezzel foglalkozik, az vélhetően ismeri a már említett kulcsfontosságú pontokat, amik segítik, hogy a szerkesztők könnyen fel tudják használni (időtényező!), könnyen meg tudják hallgatni/nézni, stb. a beküldött anyagot. 

Ami még fontos

A végére még egy apróságnak tűnő, de szerintem nagyon is lényeges dolog, a helyesírás

Nem tud mindenki helyesen írni, ami nem baj, hiszen a szövegszerkesztőkben ott a hejesíras elenörzö, hsznaljátók! 

De félre a tréfát!
Úgy gondolom, hogy a fentieken túl egy helyesen megírt e-mailben küldött bemutatkozás akkor is nagyobb hatást érhet el, mint egy a sárgítotthoz hasonló szöveggel érkező, amit - minden bántó szándék nélkül - nem olvas az egyszeri szerkesztő olyan szívesen. 


Remélem segítettem! Ha van véleményetek, kérdésetek keressetek, kommenteljetek!
A folytatásban a promóanyag küldésről lesz néhány gondolatom.

A bejegyzés trackback címe:

https://forgacspr.blog.hu/api/trackback/id/tr9216213334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása